پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119912
سربازان زن انگليسي در معرض خطر تجاوز
تاریخ انتشار : 1393/10/03 08:23:43
نمایش : 1685
به گفته يکي از تفنگداران سابق نيروي دريايي امريکا، زنان انگليسي که قصد پيوستن به پياده‌نظام ارتش را دارند با خطر تجاوز جنسي رو‌به‌رو هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پرس تي وي اظهار کرد: کنث اوکيف گفت: بدون شک زنان در يک محيط نظامي و جنگي همواره مورد سوء استفاده قرار مي‌گيرند و اين تنها دشمن نيست که از آنها سوء استفاده جنسي مي‌کند. اين مشکل در ارتش رايج است. در امريکا و انگليس گزارش‌ها و تحقيقات بسياري راجع به سوء استفاده از زنان وجود دارد. تجاوز جنسي اتفاقي کاملا رايج است که ارتش روي آن سرپوش مي‌گذارد.

سخنان وي پس از تصميم اخير وزارت دفاع انگليس براي اعزام سربازان زن به خطوط مقدم بيان شد.

تفنگدار سابق نيروي دريايي در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت: اگر زنان در يک محيط نظامي يا جنگي باشند که کشتار روي مي‌دهد و احساسات برانگيخته مي‌شود، افراد تحت تاثير آن کنترل روحي خود را از دست مي‌دهند و اين مساله براي انسان امري طبيعي است و گاهي اوقات به تجاوز جنسي منجر مي‌شود. بدون شک اين اتفاق براي زنان روي مي‌دهد.

اين در حالي است که مقامات ارشد وزارت دفاع انگليس چندي پيش اعلام کردند زنان تا سال ۲۰۱۶ مي‌توانند در پياده‌‌نظام ارتش خدمت کنند.

وزارت دفاع انگليس اکنون پس از تحقيقي شش ماهه راجع به مناسب بودن حضور زنان در خطوط مقدم جنگ، تصميم به تغييري تاريخي گرفته است.

انتظار مي‌رود وزارت دفاع انگليس نتايج تحقيقات خود را که تحت نظارت فرماندهي ارتش انجام شده است، پيش از پايان سال ميلادي جاري اعلام کند.

در حال حاضر خدمت زنان در واحدهاي نيروهاي زميني يعني جايي که آنها ناچار به مبارزه تن به تن با دشمن هستند ممنوع است. بر اساس اين قانون زنان نبايد در گردان‌هاي پياده‌نظام، هنگ زرهي و واحد تفنگداران دريايي سلطنتي حضور داشته باشند.

اين اقدام بحث برانگيز انتقاد برخي از مقامات ارشد ارتش را در پي داشته است.

وزارت دفاع انگليس سال ۲۰۱۰ پس از بررسي اين موضوع اعلام کرد حضور شانه به شانه سربازان زن در کنار مردان مي‌تواند عواقب گسترده و ناگواري در پي داشته باشد.

۱۰ درصد از ارتش انگيس را زنان تشکيل مي‌دهند و هزاران تن از آنها در ۱۰ سال گذشته به عراق و افغانستان اعزام شده‌اند.
 
کد مطلب: 590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html